Translate

maandag 25 mei 2015

3x mijn favo ontbijt

Even wakker worden met een kopje koffie
Iedereen blijft het maar roepen, en we weten het nu onderhand wel. Maar sommige van ons vergeten het toch: ontbijten. Persoonlijk is dit mijn favoriete eetmoment van de dag. Lekker met een kommetje op de bank, al scrollend door mijn Instagramfeed. Of snel, on the go, toch nog even mijn ontbijtje naar binnen werken. Maar wat eet ik zoal 's ochtends? Nou, dit!



Op z'n Grieks
Dit is echt mijn go-to ontbijt. Het is snel, vullend en super lekker! De klassieke combinatie van Griekse yoghurt met honing en walnoot. Als ik een extra bite wil doe ik er ook vaak wat lijnzaad doorheen. Dan heb ik het idee of ik net iets meer gegeten heb.
Mensen zijn vaak voorzichtig met Griekse yoghurt omdat er zoveel vet in zit (10%) maar dit zorgt er voor dat je je langer verzadigd voelt. Mocht je willen minderen met vet in je voedingspatroon dan kun je ook een vetvrije variant proberen. Hier stoppen ze soms wel extra suiker in om het toch die zoete smaak te geven. Even goed nakijken dus!



Bounty bowl
Als ik tijd heb, op een luie zondag ochtend bijvoorbeeld, maak ik graag havermout. Van havermout zit je echt vol, blijf je lang verzadigd en je kunt er heerlijk mee combineren. Mijn favoriet op het moment is de combi chocola en kokos.
Warm 250 ml ongezoete amandelmelk (of natuurlijk kokosmelk) op in een steelpannetje en voeg daar 6 eetlepels (40 gram) havermout aan toe. Als je van dikke havermout houdt zoals ik, doe er dan wat chia zaad bij. Voeg al roerend twee eetlepels kokosrasp, een eetlepel cacao en wat ahornsiroop toe. (Honing kan ook.) Doe alles in een kommetje, maak het af met stukjes pure chocola en lekker veel kokosrasp!  


Super snelle smoothie
Als ik haast heb, en dat is dus bijna altijd als ik ergens heen moet, is een smoothie het meest gemakkelijke ontbijt wat er is. Je gooit wat spul in je blender, mixen, doet het in een beker en gaan! Mijn favoriete ochtend smoothie is deze, met spinazie en aardbei.
Ik stop twee handjes verse spinazie, die ik in mijn vriezer bewaar, in mijn magic bullet. Hier doe ik ongeveer 6 aardbeien bij, een schep rijstprote├»ne en ik vul de beker verder met versgeperste sinaasappelsap. Dan schenk ik het in mijn neppe Masonjar and I'm ready to go.


Benieuwd wat ik nog meer allemaal naar binnen werk op een dag? Kijk dan even op mijn Instagram pagina of volg me via Snapchat, beide @PaulaSchaareman. Laat me ook even weten wat jullie als ontbijt eten, ik ben namelijk altijd opzoek naar inspiratie voor nieuwe receptjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thanks for leaving your comment! I always enjoy reading nice comments. Feel free to post your blog link. I love to read and discover new blogs.

Love, Paula