Translate

woensdag 29 april 2015

Sorry lieve Doutzen!

Voor wie me niet herkent, ik ben de boos-kijkende Robin Hood
Vandaag stond ik met 3 van mijn collega Maxime Modellen en eigenaresse Miranda Koelemeijer in De Telegraaf. Super gaaf! Iedereen gezellig lachend op de foto, en ik sta daar met mijn Model on duty gezicht. Ook leuk voor de verandering. Want meestal ben ik het lachebekje tussen alle fierce faces. Maar daar gaat het nu niet over. Want ik moet even sorry zeggen. En wel tegen niemand minder dan onze eigen Doutzen Kroes!

Dus bij deze, Sorry Doutzen! Want bij de foto stond ook een uitspraak van mijzelf, namelijk:

"Toen ik maat 38 had en model wilde worden, kon dat niet. Ik moest of afvallen naar maat 36 of aankomen tot maat 42 en plussize model worden. De keuze werd voor mij gemaakt, aangezien ik vanzelf wat kilo's aankwam. Destijds was ik daar niet zo blij mee, ik vond slanke vrouwen mooier. Nu is dat omgedraaid. Ik zou niet willen ruilen met het lijf van Doutzen.

True, maar ik vind toch dat deze tekst iets meer uitleg verdient. Ik ben tegen bodyshaming. Dik, dun, lang, kort, al heb je 7 armen, I don't fucking care! Zolang ieder zich maar fijn voelt in zijn eigen lichaam. En dat lijkt uit deze tekst niet helemaal naar voren te komen. Ik was eerst obsessed met dun zijn. Niet heel extreem hoor, gewoon zoals bijna ieder 14-jarig meisje dat is. En nu is dat gelukkig veranderd.

En ik heb inderdaad gezegd dat ik niet zou willen ruilen met het lichaam van Doutzen. Zij waarschijnlijk ook niet met dat van mij haha.. En dat is niet omdat ik haar niet absoluut prachtig vind. Ze werkt hard aan haar lijf en aan haar gezondheid en dat zie je. You go girl! Maar toch zou ik niet willen ruilen. Waarom? Omdat, na jaren lang zeuren over vetjes en deukjes, ik eindelijk blij ben met het lichaam dat ik heb!

Gek eigenlijk.. Ik weeg zwaarder en ben voller dan ik ooit geweest ben. Maar toch ben ik gelukkiger met mijn lichaam dan ooit tevoren. Goh, wat een paar extra levensjaren wel niet kunnen doen. 

Dus bij deze, lieve Doutzen, en iedereen die zich aangevallen voelde door mijn uitspraak, het was niet zo bedoeld. 

Dikke kus, be happy!
Paula 


2 opmerkingen:

  1. Kwam dit tegen door n like van n facebookvriend. Vind het erg mooi geschreven! Inspireert mij persoonlijk om te vechten tegen mijn eetstoornis en het idee dat dun(ner) zijn je per definitie gelukkiger maakt! Mooi om te horen dat je juist gelukkig kan zijn in n lichaam dat door de maatschappij niet als 'perfect' of 'ideaal' wordt beschouwd. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie! Met jezelf en je eigen lichaam tevreden zijn is misschien wel moeilijkste wat er is. Probeer te blijven vechten! Heel veel sterkte en als je eens een luisterend oor nodig hebt of gewoon eens wilt kletsen stuur me zeker eens een mailtje!
      X Paula

      Verwijderen

Thanks for leaving your comment! I always enjoy reading nice comments. Feel free to post your blog link. I love to read and discover new blogs.

Love, Paula